Charles Girault tarafından yapılan Petit Palais (küçük saray) görkemli mimarisi ile anıtsal yapılar arasına adını altın harflerle yazdırmış bir yapıdır.

Bina ve Dekorasyonu

Grands Palais (büyük saray) ve III. Alexandre köprüsü ile birlikte Petit Palais, 1900 yılı dünya sergisi için tasarlanmış bütüncül formun bir parçasıdır. 1902 yılına gelindiğinde Paris’in zengin koleksiyonlarının sergileneceği ve aynı zamanda kısa süreli  sunumların de yer alacağı bir güzel sanatlar müzesine dönüştürülmüştür​.

Küçük Sarayı benzerlerinden ayıran en önemli özelliği belki de 1903 – 1925 yılları arasında, 20 yıldan uzun bir süre, Paris kentini yüceltmek ve sanat eserlerini daha da ihtişamlı hale getirmek amacıyla, sarayın heykel ve boyama gibi dekoratif elemanlarının tamamlanması için çaba harcanmış olmasıdır.

Giriş Avlusu
Albert Besnard tarafından 1903 – 1910 yılları arasında giriş avlusuna, sembolist bir yaklaşımla yapılan, panolar yerleştirilmiştir. Bunlar: La Mystique (mistik), La Plastique (plastik), La Pensée (düşünce) ve La Matière (madde) olmak üzere dört adettir.

Giriş Avlusu

 

 

Büyük Galeriler

Cormon ve Roll, iki galerinin tonozlarını süsleme görevini üstlenirler. 1906’dan 1911’e Cormon; Fransız devrimi ve Lutèce muharebesi gibi eski Paris tarihini ele alır. Roll’e gelince, o da modern Paris’i resmetmekle görevlendirilmiştir. Ayrıca galerilerin dikey düşümlerine Eugène Delacroix, Pierre Lescot ya da  François Mansart gibi ünlü sanatçıların alçıdan heykelleri yerleştirilmiştir.

Büyük Galeri

 

 

Bahçe kolonları

Bahçe portikosunun tonozlarini örtmek için, Puvis de Chavenne’in öğrencisi olan Paul Baudoin, rönesanstan bu yana unutulmuş olan fresk sanatını tekrar gün yüzüne çıkarmıştır. Gece ve gündüzün saatler eşliğinde döndüğü, ayların ve sezonların da yer aldığı freskler sütun sırası boyunca tavanda yerini almaktadır.

Bahçe Kolonları

 

Maurice Denis Kubbesi

Birinci Dünya Savaşı’ndan sonra çalışmalar devam etmiş ve güneydoğu cephesindeki​ dairesel odanın kubbesinin süslemesi, Fransız sanat tarihinde önemli bir yeri olan, Maurice Denis’e yaptırılmıştır.

Metal İşlemeler

Giriş kapısının parmaklıkları, bahçe sütunları ve bazı merdiven korkuluklarının tasarımı  Charles Girault’a yaptırılmıştır.

Küçük Saray’ın Koleksiyonları

Küçük Saray’da antik dönemden başlayıp 20. Yüzyıla kadar varan resim, ikona, heykel, halı, mobilya ve diğer sanat objeleri sergilenmektedir.

Antik ve ortaçağ eserleri İtalyan ve Fransız rönesansı ayriyeten 17. Yüzyıl hollanda resmi ile birlikte sergilenmektedir.
18. yy kreasyonu ve 19. yy Fransız tabloları koleksiyonunda; Fragonard, David, Géricault, Delacroix, Courbet, Pissarro, Monet, Renoir, Sisley, Cézanne gibi sıradışı sanatçıların eşsiz çizimleri yer almaktadır.

Ayrıca müzede, Rembrand, Dürer ve Callot gibi sanatçıların gravür serilerinin tamamı ziyaretçilerini beklemektedir.

Antik Dönem (Antiquité)

Antik eserler, çok çeşitli tekniklerin kullanıldığı Yunan ve Roma dünyasının bir antolojisi niteliğindedir. Bu bölümde yer alan eserler; nadir olmaları, mükemmel bir işçilikle yapılmış olmaları ve bilim adamlarının ilgisini çekmeleri gibi kriterler baz alınarak seçilmiş ve ziyaretçilerini beklemektedirler.

Bacchus de la via del Babuino

 

Éphèbe des fins d’Annecy

 

Eşek Kafası Şeklinde Ryton Örneği

 

İkonalar – Doğu Hristiyan Dünyası

İkonalar Roger Cabal tarafından müzeye bağışlanmıştır​. Bir fabrikatör olan Cabal’ın ikonalara olan merakı ve ilgisi gençliğinde başlamıştır ve bu sanat formuna karşı ilginin azaldığı bir dönemde böyle bir koleksiyon yapmayı kafasına koymuştur. Bazı eserler şu an Louvre müzesinde olsa da koleksiyonunun büyük bir kısmı vasiyeti üzerine Küçük Saray’a bırakılmıştır​. Bugün bu alanda, halka açık, en zengin koleksiyon yine Küçük Saray’da sergilenmektedir.

 

Dünya’nın oluşumu

 

İsa’nın doğumu

 

İsa’nın Çilesi – Çileli İsa

 

Ortaçağ

Bu bölmde yer alan sanat eserleri; Almanya İtalya, Fransa ve Hollanda’dan gelen, Hristiyan Dünyası’nın sanatsal objelerini, resimlerini ve dini konular işleyen heykellerini bir araya getirmektedir.

Gerçek Haç röliği

 

İsa’nın hayatı ve Çilesi kabartmaları

 

Çocuklu bakire (Meryem)

 

Rönesans

XV yy’dan XIII yy’a kadar Kuzey Avrupa’dan, Fransa’dan,İtalya’dan hatta İslâm coğrafyasından da gelen çeşitli sanat objeleri, resimler, heykeller ve kitaplar bu bölümde sergilenmektedir. Ayrıca müzenin bu kısmında Rönesans döneminin o ihtişamlı görüntüsünü yansıtan, duvar saatleri, kol saatleri ve takılar da ziyaretçilerini beklemektedir.

 

 

Paris’in Seçimi

 

Joost van Bronkhorst portresi

 

Çocuklu Bakire (meryem)

 

Şamdan

 

XVII Yüzyıl

Auguste Deduit ve kardeşi Eugène tarafından toplanan koleksiyonun müzeye bağışlanmasıyla beraber bu bölüm, Louvre müzesinden sonra en önemli XVII yy Hollanda eserlerinin sergilendiği bir müze haline gelmiştir. Hem koleksiyonerlerin sanat zevkini hem de içinde yaşadıkları dönemin en önemli eserlerini yansıtan bu bölüm, dönemin Fransız resim anlayışını oldukça etkilemiş tabloları barındırmasıyla büyük bir öneme sahiptir.

 

Küçük gölün kıyısındaki avcı – Adriaen Van de Velde

 

Analiz – Adriaen Van Ostade

 

Versailles labirenti – Jacques Bailly

 

XVIII Yüzyıl

Bilhassa Fransız Ekolüne ait olan resimler, bu yüzyılda yapılmış bütün tabloları kapsamaktadır ve manzara, portre, tarihi konuları işleyen resimler gibi bütün alanları izleyiciye sunmaktadır.

Ayrıca yine bu bölümde sergilenen Sèvre porselenleri, Beauvais halıları, gümüş objeler ve mobilyalar da başlıca Fransız eserleridir. Bunun dışında Alman porselen figürinleri ve yüzyılın ikinci yarısından İngiliz emayeleri de bu bölümde yer almaktadır. Son olarak da Paris, Londra ve Cenevre saatleri XVIII yüzyılın ruhunu yansıtması açısından bu bölümün önemli eserlerindendir.

 

İskender ve atı Bucéphale – Giambattista Tiepolo

 

Komodin

 

Sénèque’in ölümü – Jacques Louis David

 

1900 Paris’i

Yapılan dünya sergisi ortaya koyuyor ki  donemin başlıca sanat akımları empresyonizm ve sembolizmdir.

1900 yılı III. cumhuriyetin kamu heykellerinde zirve yaptığı bir dönemdir. Buna paralel olarak heykeltıraşlar yeni deneyimler elde etme fırsatları da bulmuşlardır. Maillot ve Renoir antik dönemi yeniden keşfederken Carrière ve Cros renklerin büyüsüne kapılıp alışılagelmiş olan art majeur ve art mineur arasındaki bariyerleri kaldırmışlardır.

Geleneksellik ile modernizm arasında gidip gelen resim, heykel ve çeşitli sanat objeleri yüzyılın ruhunu oldukça etkileyici bir şekilde yansıtmaktadır.

 

Arion – Gustave Moreau

 

 

Beyaz balo – Joseph Maurice

 

 

Çocuk Büstü – Raoul Larche

 

Petit Palais ile ilgili videomuzu şuradan izleyebilir ve kanalımıza abone olabilirsiniz:

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir